Stý společný start si Martin Šikl s Petrem Vilímkem připíší v červnu při Radouňské rallye. „Volali nám pořadatelé, že by nás tam chtěli. Byli jsme už přihlášeni do Hustopečí, které se jedou ve stejném termínu, ale po jejich přímluvě jsme dali přednost Radouni,“ přibližuje Martin Šikl. Asi není divu. V posádce s Petrem Vilímkem jsou na Radouňské rallye extrémně úspěšní. Společně dokázali jihočeskou soutěž již sedmkrát absolutně vyhrát! Momentálně dokonce drží šňůru čtyř triumfů v řadě.
V loňském roce se jim přitom nejprve nedařilo a po druhém závodě ČMPR se rozhodovali, jestli vůbec budou v Českomoravském poháru rallye pokračovat. Pak ale přišlo vítězství v Radouni, vše se úplně otočilo a sezónu nakonec uzavřeli jako absolutní vítězové celého ČMPR. „Letos je to velmi podobné,“ přikyvuje Šikl. „Sezónu jsme opět začali odstoupením kvůli brzdám. Akorát předtím to bylo Evo a letos Proto.“ Právě Ford Fiesta Proto v týmu vystřídal úspěšný vůz Mitsubishi Lancer Evo IX. „Tohle auto hned při prvním startu na Rallye Příbram rozbil Martin Kožmín. Moc se s ním nedařilo ani Jovanu Bedičovi. My ho pořád ladíme. Brzdy, podvozek, je na něm ještě hodně práce,“ přiznává Martin Šikl.
Při Slovácké rally tedy porucha brzd. Na následující Rallye Králíky už to ale bylo třetí místo. A Podorlickou rally měsíc poté Šikl s Vilímkem vyhráli! V okolí Opočna přitom startovali již v předchozích letech a byli třetí a čtvrtí. Tentokrát jim jistě pomohlo i odstoupení domácí posádky Daniel Suk, Vladimír Štindl. Již po třetí rychlostní zkoušce tak šli do čela. „My jsme také měli technické problémy,“ upozorňuje Martin Šikl. „Opět to byly brzdy. Vzadu jsme je měli moc silné. Zkusíme přidat regulátor,“ přemítá, a dále přibližuje: „Časy jsme sledovali, ale jeli jsme úplně normálně. Chtěli jsme hlavně dojet.“ Jako možná hlavní komplikace se ve finále soutěže ukázalo počasí. „Na poslední sekci jsme vzadu měli obutou tvrdou směs, vpředu mokré pneumatiky. Když jsme stáli na startu předposlední vložky, visel nad námi obrovský černý mrak. Ale naštěstí to na nás nespadlo.“ Čelo rally se vydatného deště dočkalo až při poslední rychlostce. Šikl s Vilímkem na 8,5 kilometrech na svůj předchozí čas ztratili téměř tři čtvrtě minuty, ale protože podmínky byly pro většinu posádek stejné, premiérový triumf Fordu Fiesta Proto s přehledem uhájili.
Dostali se tak zároveň i do čela průběžného pořadí Českomoravského poháru rallye. Suka se Štindlem přeskočili o 12 bodů. Můžeme se těšit, co nám velcí rivalové předvedou na Radouňské rallye!