Přetiskujeme část textu, která vyšla v aktuálním vydání časopisu Rally. Tam je ještě doplněna o rozhovor s ředitelem ČMPR, ve kterém jsme si povídali o letošní i příští sezóně Českomoravského poháru rallye.
Dohromady se na start v šesti závodech ČMPR 2024 postavilo 257 různých jezdců a 285 spolujezdců. Alespoň jeden bod do celkového pořadí, kam boduje prvních 50 posádek v každém závodě, si připsalo 160 jezdců. Během šesti závodů bylo přiděleno 631 startovních čísel. Do cíle se dostalo 428 z nich, tedy 68%. Všechny závody měly vyrovnané procento dokončivších 70-73%, až na Radouňskou rallye, kde to bylo jen 56%.
Závodilo se na osmi až 11 rychlostních zkouškách. Kdo absolvoval všechny závody, najel na 62 erzetách 600,28 ostrých kilometrů při 1707,71 kilometrech přejezdů. Nejkompaktnější byla Rallye Králíky, kde skvělých 39% trati bylo závodní.
Pořadatelé každé rally před startem navrhli koeficient, kterým se na konci násobily získané body. Koeficienty se lišily od 1,3 do 2,0. Koeficienty vychází z kvality, délky, počtu sekcí a náročnosti každé soutěže. Pokud by realita neodpovídala předpokladům, koeficient by se po soutěži upravoval. To se tentokrát nestalo ani jednou.
Nejobsazovanější kategorií byla A2. V ní průměrně závodilo téměř 16 účastníků. Ve třídách A3 a A4 to bylo po 13 posádkách. Ve třídě A3 byla zároveň statisticky nejvyšší úmrtnost, když průměrně nedokončovalo celých 43% těch, kdo odstartovali.
Podívali jsme se také na věk posádek. Nejmladším bylo 18 let. Nejstarší jezdec měl 74 a spolujezdec 78 let. Průměrný věk pilota byl 43 a navigátora 41 let.
Kromě článku s rozhovorem v časopisu Rally chystáme ještě video Top momenty ČMPR 2024.