Aby na stupních vítězů Radouňské rallye nefigurovalo jméno Martina Šikla, to se stalo naposledy v roce 2016. Šikl ale tehdy vůbec nestartoval. Jinak je to radouňský specialista, poslední čtyři ročníky úplně neporažený. Letos dal Radouni přednost před Rally Hustopeče, chtěl s Petrem Vilímkem na jihu Čech oslavit stý společný start, nejlépe dalším vítězstvím. Po dvou rychlostních zkouškách byli na druhém místě s desetivteřinovou ztrátou na Suka se Štindlem. A to bylo vše. Proti dobrému výsledku se postavila poloosa jejich stále ještě ne úplně vychytaného Fordu Fiesta Proto.
Od startu do cíle byli v čele Radouňské rallye Daniel Suk a Vladimír Štindl (Subaru Impreza STi). Vyhráli osm z deseti rychlostních zkoušek a počínali si zcela suverénně. Alespoň z hlediska výsledků. „Byl to těžký den, hlavně ta druhá etapa, musím se trochu divákům omluvit,“ přiznal v cíli Daniel Suk. „Trochu nás trápilo auto, takže jsme zvolili menší tempo, abychom to v klidu dokončili.“
Po odpadnutí Šikla s Vilímkem se na druhé příčce až do osmé RZ usadili Pawel Bis a Maciej Krzysik (Mitsubishi Lancer Evo X). Pak ale udělali chybu, bourali a na druhé místo poskočili Roman Burget s Kristýnou Smrčkovou (Porsche 997 GT3). Po devítce je na horké stříbrné příčce vystřídali Gabriel Nyiri a Aleš Steklík (Mitsubishi Lancer Evo IX). Po poslední, desáté vložce, se Burget se Smrčkovou vinou penalizace propadli až na osmé místo.
„Bohužel se nám tento zhmotněný sen rozplynul vlivem technické závady a nestihli jsme včas dojet do poslední časové kontroly na rampu, kde jsme auto již museli dotlačit,“ píše Roman Burget na sociálních sítích. „Tato penalizace nás stála umístění nejcennější, ale i to je prostě rally, nekompromisní a přísná. Při cílovém slavnostním ceremoniálu na náměstí v Jindřichově Hradci potom i slzy ukáply.“
Nyiri zůstal druhý a na bronzový stupínek se posunuli rakouští hosté Benjamin Lamprecht a Emanuel Mattes s Fordem Fiesta Proto. Úspěch zahraničních účastníků podtrhla smíšená posádka Thomas Regner, Nadine Kellner, na čtvrtém místě zároveň nejrychlejší vůz s jednou poháněnou nápravou.
Nejasnosti vznikly při vyhlašování nejrychlejšího historika. Očekávalo se, že jím bude celkově třináctá dvojice Jan Krejča, Jaroslav Brus. Se Škodou 130 LR závodí v H Classic. Pořadatelé Radouňské rallye ale nakonec ukázali na patnácté Jakuba Lasovského a Františka Kubů, jejichž Volkswagen Golf je zařazen do třídy H8.
Do Radouňské rallye odstartovalo 97 posádek, soutěž úspěšně dokončilo 74 z nich.
Výsledky Radouňské rallye 2025:
1. Suk, Štindl (Subaru Impreza Sti) 1:00:10,7
2. Nyiri, Steklík (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:19,0
3. Lamprecht, Mattes (Ford Fiesta Proto) +3:14,2
4. Regner, Kellner (Peugeot 208 Rally4) +3:22,8 (1. dvoukolka)
5. Kratochvíl, Vacek (Mitsubishi Lancer Evo X) 3:41,8
…
13. Krejča, Brus (Škoda 130 LR) +5:45,0 (1. historik classic)
15. Lasovský, Kubů (VW Golf) +5.57,0 (1. historik)