Druhým ročníkem Rallye Králíky odstartuje nová sezóna Českomoravského poháru rallye. Soutěž připravuje prakticky totožný tým lidí, jako Podorlickou rally. Premiéra se v roce 2023 vydařila, ale samozřejmě se vždy najde něco, co lze ještě vylepšit. Zásadní změny si stručně představíme. Začneme ale tím, co se osvědčilo a tedy zůstává stejné i pro druhý ročník.
Slavnostní start se uskuteční v pátek 26. dubna 2024 na Velkém náměstí v Králíkách. Zúčastnit by se jej měly všechny přihlášené posádky. Propustnost trati byla stanovena na 130 aut a počet přihlášek tomu odpovídá. Program na náměstí v pátek začne v 16:30, první závodní vůz se objeví půl hodiny nato. Součástí doprovodného programu bude také autogramiáda dakarského motorkáře a motokrosaře Martina Michka.
Nezměnil se základní koncept závodu, který se uskuteční v sobotu 27. dubna na pomezí Pardubického a Olomouckého kraje. Připraveny jsou čtyři měřené úseky, které se pojedou dvakrát. Nejkratší rychlostní zkouška bude měřit 7,37 km, nejdelší více než dvojnásobek. Bude to rychlostka Vysoký Potok – Červená Voda. Zcela nová trať o délce 15,20 km je jednou ze dvou hlavních novinek Rallye Králíky 2024. Povede přes velmi hezkou pasáž okolo vrcholu Jeřáb, což je jediná tisícovka (1003 m.n.m.) Hanušovické vrchoviny.
Nově navázaná spolupráce s obcí Červená Voda se pro letošní ročník stala klíčovou ještě z jednoho důvodu, než je cíl čtvrté a osmé rychlostní zkoušky. Před rokem se úplně nepodařilo najít správnou lokaci pro umístění servisní zóny, jejíž povrch se v průběhu závodu značně rozbahnil. Druhou novinkou tedy je to, že letos bude servis umístěn na zpevněných parkovištích Horského resortu Buková – Červená Voda. Závodníkům i divákům bude místo standardního kiosku k dispozici občerstvení připravené v místní restauraci.
Časový harmonogram, mapy a startovní listinu najdete na oficiálních stránkách soutěže https://www.rallyekraliky.cz/.
Na posádky čeká dohromady rovných 90 km rychlostních zkoušek. V předchozích letech jsme si zvykli, že bodové zisky v cíli se násobily koeficientem soutěže. Ten se určuje z několika faktorů, jako jsou kilometráž, počet etap, počet sekcí, opakování rychlostních zkoušek, zda se jede v noci a tak podobně. To v letošní sezóně zůstane zachováno.
Z hlediska technických řádů došlo před sezónou spíše k drobnějším změnám, které si každý může nastudovat na oficiálních stránkách ČMPR. Výraznější úpravy se plánují na příští rok. Je třeba připomenout, že pro mnohé závodníky nastává období, kdy jim končí platnost potvrzení zdravotní způsobilosti pro výkon sportovní činnosti na podnicích ČMPR.
Na závěr si ještě připomeňme průběh a výsledky prvního ročníku Rallye Králíky. Soutěž velmi ovlivnilo nestabilní jarní počasí. Často se stalo, že se počasí změnilo i během jednoho průjezdu. Některé posádky tak na jedné erzetě měly trať suchou, a jiné už jely na mokru. Závodilo se na trati s četnými převýšeními a za ztížených podmínek deštěm nebyla nouze o výlety mimo trať. S bilancí šesti vyhraných zkoušek z osmi se z vítězství radovali Karel Kupec s Petrem Glösslem na Fordu Fiesta Rally3. Druhé místo brali manželé Petr a Olga Zedníkovi s Fordem Fiesta Rally2 a třetí Vladimír Odehnal s Lukášem Pořízkem na Mitsubishi Lancer Evo IX.