V sekci Pravidla najdete Technické řády pro sezónu 2024. Jejich součástí je Technická karta v základní i zjednodušené verzi a také Přehled povinných kontrolních bodů při kontrole na STK na vlastní žádost.
Zjednodušenou Technickou kartu budou v průběhu sezóny vydávat pořadatelé, bude se vázat k základní Technické kartě a měla by zrychlit proces technických přejímek.
Další změny v řádech oproti předchozí sezóně jsou vyznačeny červeně. Patří mezi ně mimo jiné povolení nehořlavých kombinéz bez homologace na vlastní nebezpečí, pravidlo o povinném zabudování hasícího systému nebo ručních hasících přístrojů, právo pořadatele kdykoliv a bez předchozího upozornění zkontrolovat průměr restriktoru.
Pro vozy Škoda platí, že samostatně přidaná programovatelná řídící jednotka předstihu zážehu s měnitelnými parametry v závislosti na dalších parametrech motoru (tlak v sacím potrubí, jakékoliv teplotní čidla apod.) není povolena.
Pro vozy H1 až H6 platí, že původní systém přípravy směsi (karburátory nebo vstřikování) musí z hlediska koncepce zůstat pro daný model zachován. Mohou být změněny rozměry, počet, výrobce apod. Samostatně přidaná programovatelná řídící jednotka předstihu zážehu s měnitelnými parametry v závislosti na dalších parametrech motoru (tlak v sacím potrubí, jakékoliv teplotní čidla apod.) je povolena, pokud původní motor modelu byl řízen elektronicky.
Třída H Classic pro vozidla, která nesplní pravidla pro zařazení do některé třídy H, nebude samostatně hodnocena ani vyhlašována, a to kromě absolutního pořadí. Poháry může pořadatel udělit.
Musí být použit původní blok motoru pro danou značku a model vozidla (kód dle TP nebo prokazatelně příbuzný v rámci modelové řady). Nutno doložit z dobové dokumentace v kopii jako příloha Technické karty. U vozů Škoda platí výjimka, kdy z důvodu nedostupnosti původních bloků motorů lze nahradit blokem z mladšího modelu dle příslušných podmínek.
Kromě vyhlášených tříd ČMPR může pořadatel vyhlásit i jiné třídy, nebudou ale součástí hodnocení ČMPR.